Bine ați venit la noi acasă!

vineri, 26 august 2011

Marketing agresiv

Îmi place foarte mult când un vânzător vorbește frumos, e amabil, te ajută. Multă lume se plânge că nu e tratată așa cum trebuie de funcționari, oamenii din magazine și alte povești de genul ăsta. Așa că nu e rău deloc dacă respectiva persoană îți mai aruncă vreun zâmbet sau se oferă să îți dea o mână de ajutor. Dar. Nu e plăcut deloc nici când ți se întâmplă așa...

Hotărât să nu îmi mai omor așa genunchii cu alergatul pe trotuarele din București, am zis că nu ar fi rău să îmi fac abonament la o sală de fitness și să mai folosesc și banda. Norocul face că sala din Afi Palace e mai mult decât apropiată de casă, e foarte bine dotată, așa că m-am gândit că ar fi o idee bună să merg să văd care e treaba.

Zis și făcut. Mă duc acolo, mă întâmpină un băiat tânăr care mă poftește să iau loc pe canapea. După ce mă uit un pic pe lista de prețuri și îl întreb câteva chestii, îmi aleg un abonament.
- Bun, atunci o să vin mâine să semnez contractul și să încep. Azi nici n-am echipamentul la mine, îi spun eu.
- Păi de ce să semnezi mâine când poți semna azi?
- Dar de ce nu mâine, e vreo problemă?
- Păi... (se gândește puțin) Dacă semnezi și plătești azi, poți să nu mai plătești taxa de membru de 20 de lei.
- Da, mă rog, e o chestie, numai că... și nici nu îmi știu IBAN-ul pe de rost.
- Nu-i nimic, îți dau eu un număr de la ING. Suni, le spui CNP-ul și afli IBAN-ul.

Notez numărul de telefon, după care:
- Ai nevoie de antrenor personal?
- Ăăă... nu.
- Păcat, pentru că aveam o ofertă super!
Bla bla, începe să îmi explice, după care vine antrenorul să stea de vorbă cu mine:
- Salut! Eu sunt [nu mai știu cum îl cheamă]. Bla bla bla, bla bla bla.

I-am explicat că eu nu vreau să fac cine știe ce exerciții la sală, că nu prea am timp și mă interesează doar cele de tip cardio momentan. Nu, că îmi face el un program, că îmi face și un program de nutriție și altele.
- Ăăă... pot să mă mai gândesc? întreb eu, ca să pot să plec mai repede de acolo.
- Sigur, spune celălalt tip. Dacă vrei poți să revii în 2 ore, stai departe?
- Bine, bine, zic eu ca să scap.

Și plec, bineînțeles după ce îmi notează numele și numărul de telefon pe contract. Am pierdut, așadar, vreo 45 de minute pentru nimic, fiindcă eu mă hotărâsem încă din prima clipă ce vreau să fac. Nu mai aveam niciun chef și nici timp și nici nu îmi propusesem să mă întorc în seara aia, deși pentru 20 de lei poate merita.

A doua zi eram la birou, stăteam și lucram în liniște, când sună telefonul: „Bună ziua, sunt de la Pure Fitness, v-am sunat să ne confirmați prezența dumneavoastră la sală astăzi.” Simt cum mi se urcă sângele la cap, dar totuși îi răspund frumos că o să vin mai pe seară.

Mă duc, într-adevăr și vorbesc de data asta cu o tipă, care mă poftește și ea pe canapea. Tipa vorbește cu mine foarte politicos. Deși pare să fie de vârsta mea, îmi spune „dumneavoastră”. Nu că m-ar deranja, îmi plac în general politețurile, dar parcă e ciudat totuși. În fine, totul pare să decurgă bine, până îmi dau seama că hârtiile pe care trebuie să le completez sau să le semnez nu se mai termină. În final, îmi dă tipa să fac și o listă cu 10 prieteni care vor avea o ședință gratuită la sală. Alte 45 de minute pierdute, dar îmi zic că măcar de acum am abonamentul și nu trebuie să mai stau la taclale cu nimeni.

Trec astfel vreo două zile liniștite după care, tot la birou, sună din nou telefonul:
- Salut Andrei, sunt Dragoș de la Pure Fitness! Ți-ai făcut până la urmă abonament la noi?
- Da, mi-am făcut.
- Da?! Sigur?

Băi, nu știu, încerc să-mi găsesc cuvintele. Te aduc în stare de exasperare. Ca să nu mai zic și de prietenii mei de pe listă, pe care i-au sunat ăștia într-o veselie, inclusiv duminica la 9 dimineața. Eu înțeleg acum că vroiau și ei să-și ia comisionul sau că patronii vroiau clienți, dar, pe bune, mai lăsați și voi clientul să răsufle!

Un comentariu:

  1. Sunt nesimtiti rau astia.

    Eu am fost ieri si mi-au facut o oferta: 620 ron / 6 luni (cica redus de la 800 nush cat).

    Am fost astazi.... am zis ca vreau sa incerc si apoi sa fac abonamentul... si mi-a zis ca a crescut brusc pretul la 670. Ca doar ieri era oferta la 620.

    Imi venea sa-i dau una tipului de la vanzari.
    Cand plec de la sala, vad pe un flipchart din interiorul receptiei preturile scrise de mana cu marker: "Abonament 6 luni: 550 ron".

    Mi se pare ca sunt foarte magari. Tipul de la vanzari nu mai era, dar daca il gaseam cred ca il strangeam de gat. Mi se pare nesimtire curata. Asta nu tine de vanzari ci de o nesimtire fara limite. Ieri seara imi zice un pret, azi vin sa fac abonament si imi zice ca a crescut brusc pretul cu 50 ron..... Iar la receptie pe flipchart scrie ca abonamentul costa cu 120 ron mai putin.

    RăspundețiȘtergere

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!