Bine ați venit la noi acasă!

miercuri, 3 martie 2010

Cum se face practica la ASE

Dacă v-ați întrebat vreodată, fie fiindcă sunteți studenți la ASE, fie că sunteți viitori studenți la ASE, cum se face practica în această instituție, aveți aici un răspuns care sigur vă va edifica asupra acestei dileme. Să vă povestesc cum stă treaba.

Pe data de 16 februarie primesc convenția de practică, convenție ce trebuie semnată de firma la care urmează să fac practica (firmă care se presupune că mă așteaptă cu brațele deschise de mult, eu trebuie doar să pun mâna pe telefon și să îi sun!) până pe 1 martie. Lăsând la o parte faptul că nu am înțeles de ce trebuie să știe ei cu două luni înainte unde faci practica, mă duc împreună cu câțiva colegi la profesorul coordonator să îl întrebăm cum stă treaba. Răspunsul mă șochează un pic: ”Nu contează, puteți să vă duceți la orice firmă, aveți nevoie doar de o ștampilă, e clar că nimeni nu face practica!”

Mă hotărăsc totuși că ar trebui să îmi găsesc o firmă la care să și învăț ceva, să învăț ceva practic, că doar asta e, cel puțin teoretic, menirea celor trei săptămâni de practică. Urmează câteva zile în care trimit zeci de e-mailuri și CV-uri. Am zis că trebuie să fie careva interesat, doar mă duc trei săptămâni și fac ceva pe gratis. Rezultatul este însă dezamăgitor: un singur răspuns și ăla negativ, așa că mă hotărăsc să schimb foaia și să încep să dau telefoane. Așa e clar că o să primesc măcar un răspuns. Răspunsurile sunt de mai multe tipuri: ”Avem deja un student în practică și cred că ne ajunge”, ”Firma noastră nu se ocupă cu așa ceva”, ”Dați un telefon mai târziu, acum am treabă” sau ”Nu mă ocup eu de asta, lăsați un număr și o să vă sunăm” (da’de unde!). Nimeni nu vrea să te ia să faci nimic. În cel mai bun caz îți dă o adeverință.

Văzând că nu merge și nu merge, aflu de la un coleg că aș putea să fac o cerere să îmi găsească facultatea o firmă/instituție și renaște în mine speranța că aș putea să fac ceva. După ce stau peste jumătate de oră la coadă la secretariat, aflu că nu e posibil așa ceva, însă pot să fac o cerere să fac stagiul de practică la ASE, unde se pare că au 17 locuri. Îmi spun că oricum e mai bine decât doar o ștampilă, deși cine știe ce mă pun și ăștia să fac? Las cererea și revin peste cinci zile, chiar pe 1 martie: ”Cererile nu au fost încă semnate, vino miercuri.”. Ok, încerc să nu mă enervez prea tare și azi mă duc din nou să întreb, și aici chiar m-au scos din sărite: ”Mda, știi că la ASE e mai greu, că așa și pe dincolo, că nu știu dacă o să semneze cineva vreodată alea, de ce nu ți-ai găsit altceva, de ce nu te-ai dus la mama, de ce nu te-ai dus la tata...”; ”Păi, zic, nimeni nu vrea să îmi dea să fac ceva, nu îmi dau decât semnătura pe foaia de practică.”; ”Tu ce an ești?”; ”Anul III.”; ”Hai că îmi vine să te bat! Tu în clasa a patra nu ai învățat să faci compuneri? Vii doar cu ștampila și dup-aia te învață profesoru’coorodnator ce să scrii! Hai, adu-mi mâine convenția!”.

E clar deci că așa se face. De fapt nici nu prea ai posibilitatea să faci altfel. Ce poate să fie mai clar, mi-au spus-o în față doi angajați ai ASE-ului! Enervat și scârbit de situația asta, mi-am băgat picioarele și am sunat un prieten de familie care are firmă și m-a ajutat de mai multe ori și am rezolvat treaba imediat.

Mâine o să mă duc la secretariat cu convenția de practică semnată și ștampilată. Nu îmi rămâne decât să îmi pun o întrebare: cum e posibil, într-o universitate care ”este și își dorește să rămână cea mai prestigioasă instituție de învățământ economic superior din România”, după cum pretind ei, să nu se facă practică decât un an și în ăla practica constă în mersul cu o hârtie de la facultate la o firmă și înapoi? Te mai miri apoi de ce nu mai dă nimeni 2 lei pe facultate la angajare.

11 comentarii:

  1. Pai cum se poate asa, la facultatea de numarat banii nu te lasa sa-i numeri !? ce naiba. Pai trebuie sa precizezi ca poti sa-i lovesti cu lopata cu care ii intorci.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) de acord cu senor tudor adrian, a pus punctul pe i!
    Pentru cine a fost plecat cu Erasmus si avea deja cele 60 de credite nici macar de foaia stampilata nu mai aveau nevoie :)) facultate degeaba :s

    RăspundețiȘtergere
  3. Niste Rodici. Se intampla asa ptc la voi la administratie si la secretariat sunt niste fosile care miros a ciorba. Nu trebuie s ate descurajezi. De bine de rau, pe vrute sau nevrute, tu ai facut practica. Si pana la urma depinde de efortul tau personal cat inveti in facultate. Nu te trece nimeni strada cu forta, cum zicea profu ala al meu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am gresit asa. Am tot trimis CVuri si nush ce pana acum si a trecut data pana cand se putea depunde. M-am hotarat sa cer la un vecin stampila si gata... Ma intreb daca imi mai primesc conventia acum. :( A mai intarziat cineva asa?

    RăspundețiȘtergere
  5. Stai liniștită, din câte țin eu minte am întârziat și eu și nu a fost nicio problemă. Totuși, du-te cât poți de repede. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Dar chiar ii doare undeva de faptul ca totul e la misto? Adica, tot ce conteaza e sa am o stampila pe conventia aia si o adeverinta pe ceva inventat si dupa aia sa fac un proiect fictiv? :/

    E dezamagitor pana si pentru ASE. Ma intreb daca as fi luat de la o ruda, si ar fi fost acelasi nume si la practicant si la reprezentatul companiei, nu ar fi zis nimic? Ma indoiesc ca suna ei companiile, dar asta ar fi chiar evident. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Păi, după cum spuneam, pe mine chiar m-a certat secretara că sunt atât de tâmpit și chiar vreau să fac ceva. Mi-a spus clar cum se face la ASE. Nu se uită pe nimic, stai liniștită, la sfârșit nici nu am mai adus adeverința că am făcut practica și nu mi-a mai cerut-o nimeni. Și la proiectul fictiv îți dau toți 10, indiferent ce scrie acolo. Important e doar să te duci la predare, deși nici de asta nu sunt foarte sigur.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ah, ms mult. Pot sa renunt la o parte din existential angst asa. :)

    O ultima intrebare. Eu am asta de la o companie care nu stiu exact cu ce se ocupa si nu stau sa imi descos vecinii. E vreo problema? Sau e de asa la misto incat doar iei codul CAEN si inventezi tot ca si cum ai facut ceva in domeniul ala, fara sa stii nimic despre compania reala? Traiesc in Romania de 20 de ani, si cred ca nu am intalnit nimic facut chiar asa de mantuiala, de asta intreb. lol

    RăspundețiȘtergere
  9. Chiar nu are nici cea mai mică importanță, poți să nu ții cont nici de CAEN și să faci un proiect cu totul diferit, poți să pui și alt nume de firmă sau să inventezi una, că tot aia e. Da, oricât de incredibil ar părea, chiar așa e. Așa se face în România și noi ne mirăm că nu ne angajează nimeni având ca „experiență” doar anii de facultate.

    RăspundețiȘtergere
  10. ai mare dreptate . este o facultate de c....t bine ca termin anul asta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Asa se procedeaza peste tot. Practica este trecuta drept materie, cu nota si puncte credit. Nu exista contracte cu firme unde sa mergem sa facm practica. Aceeasi problema o am in prezent. Noroc mai au cei de la medicina si din Poli, de bine de rau, mai fac ceva. Noi restul stam si ne milogim la o amarata de adeverinta...sa mai facem si practica, e lux deja!

    RăspundețiȘtergere

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!