Bine ați venit la noi acasă!

joi, 28 aprilie 2011

Mă grăbesc s-ajung la ea

În perioada asta, lumea se împarte în două: cei care merg în Vamă de 1 mai și cei care nu merg. Bineînțeles, prima jumătate este ceva mai mare. Indiferent că e ploaie, vânt, frig, că nu au unde să doarmă, că se calcă în picioare, că nu au bani, toți pleacă la mare.

2 Mai și Vama Veche sunt locurile pe care aștept cu nerăbdare să le văd în fiecare vară, începând cu vara forțată (1 mai muncitoresc). Știu că de fiecare dată mă întorc oarecum cu un gust amar de la revederea Vămii. De fiecare dată observ ceva nou: s-a construit o pistă pentru bicicliști pe plajă, s-a asfaltat strada principală, nu mai e voie cu cortul, a mai apărut un hotel de 5 stele, o specie nouă de cocalar, dar nu-i nimic.

Eu iubesc 2 Mai pentru că acolo mergeam de mic (eram atât de mic încât nici nu îmi mai aduc aminte de mine) cu ai mei și cu un grup mare. Pentru că de acolo am unele dintre cele mai frumoase amintiri, acolo merg cu gașca de ani buni. Pentru că doamna Angela, gazda noastră, mai aiurită și mai uitucă de la un an la altul, ne primește de fiecare dată cu brațele deschise și cred că am putea să plecăm și fără să plătim că nu ar zice nimic. Pentru că plaja de acolo nu e „renovată” și arată la fel de vreo 15-16 ani (cel puțin). Pentru că poți să mănânci un borș de pește la lipovean. Și primești și un „medicament”. Pentru că poți să bei o bere la Micul Golf și să privești marea. Pentru că poți să stai în slip în cârciumi și să „servești” niște hamsii. Pentru că acolo totul e aproape neschimbat de ani de zile. Pentru că o să fac o baie cum ajung. Pentru că o să iubesc necondiționat locul ăsta și o să merg mereu acolo, sfidându-i pe bulgari.

Iubesc și Vama, cu toate păcatele ei. O iubesc pentru că o să mergem să bem o bere La Pirați cum intrăm. Imediat pe stânga. Pentru că o să dansăm, o să luăm o sticlă de Jagermeister și o să o bem pe plajă, o să privim stelele, o să cântăm, toate astea făcând abstracție de tot ce ne înconjoară. De toată mizeria care se strânge de obicei în Vama Veche. Pentru că o să mâncăm hamsii shaorma iute. Și o să bem cafea ca să uităm că nu am dormit.

Eu nu mă consider un cocalar dacă merg în Vamă de 1 mai. Nu prea știu sau nu prea îmi amintesc cum era Vechea Vamă, Vama pustie. Eu o știu așa cum e ea. Și toți cei care vă plângeți, vă rog, mai bine nu mai veniți. Ce rost are? Vama este așa pentru că așa am făcut-o noi. Eu voi continua să merg, cu relele și cu bunele ei. Am fugit la gară!

4 comentarii:

  1. Cum Andrei nu iti amintesti de Vama inainte? Cand am fost cu ai nostri acum 1000 de ani :) eram grupul nostru mare si inca o tipa pe plaja. Si atat. :D

    Dar 2 Mai-ul imi este si mie mai aproape, din toate motivele enumerate mai sus. *nostalgic*.

    RăspundețiȘtergere
  2. SI mai e, mai e:
    pentru ca l-am ascultat pe Make in Vama acum 4 ani si acum o zi!
    pentru ca v-am facut crenvursti ieri dimineata si o sa fac omleta data viitoare cand mergem!
    pentru ca la rasarit se va auzi mereu Bolero de Ravel, si oricat de beat, necajit, certat ai fi, toate supararile se topesc in rozul cald al dimineatii la Stuf.
    si pentru ca in 2 Mai si Vama merg de 5 ani cu prietenii mei! (Andrei baga poza cu Cainele Carnat!) Oricate aspecte m-ar desparti de acest loc, sunt infinit mai multe care ma leaga de el.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah.. ascultati!
    http://www.youtube.com/watch?v=uwGo-P2uq-U&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cinnamon: Nu îmi amintesc mare lucru din Vama de atunci. Țin minte doar vag că parcă era o plajă goală. :)
    @Laura: da, și motivele sunt din ce în ce mai multe în fiecare an. :)

    RăspundețiȘtergere

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!