Bine ați venit la noi acasă!

vineri, 8 octombrie 2010

Românul dă muzică la tot cartierul

Nu e vorba numai de muzică aici, e vorba de obiceiul românului de a se manifesta zgomotos. Pe el trebuie să îl audă toată lumea cum urlă, cum țipă, cum cântă sau ce muzică ascultă, cum petrece, ce părere are ș.a.m.d. La o petrecere trebuie să dea muzica tare ca să audă și vecinul (pentru că nu pot să cred că e atât de surd încât nu aude la un volum normal), când merge pe stradă trebuie să îi bubuie mașina de house sau manele și, neapărat, să țină geamul deschis ca să audă și ceilalți participanți la trafic ce tare e, eventual să observe și ce Merțan tare are.
Din când în când, când am timp, mai trec pe la sala de fitness ca să mă mențin în formă. De obicei, când ascultă muzică, omului îi e mai ușor să tragă de fiare, aleargă mai cu poftă sau, în fine, face sport parcă mai cu tragere de inimă. Din păcate însă, vorba unui prieten, muzica pe care o pun ăștia la sală face chiar opusul, din punctul meu de vedere.
Bun, trebuie să admit că Vibe FM și Kiss FM reprezintă muzica preferată de majoritatea indivizilor care vin pe acolo. Nimic de contestat. Să pună ce muzică vor ei. Dar cred că am și eu dreptul, eu împreună cu alții poate, să ascultăm, la căști, ce vrem noi. Ei bine, nu. House-ul îți bubuie atât de tare în urechi, încât în zadar îmi dau eu mp3 player-ul la maxim. Uneori e dată atât de tare muzica aia, încât îți vine să cazi de pe banda de alergat.
Nu domnule, ei nu se simt bine dacă nu le vibrează Vibe FM în cap, mâini, picioare, vene etc. În ultima vreme am fost la sală să îmi fac porția de jogging pentru că afară s-a făcut cam frig. Mă gândesc însă foarte serios că frigul e mai ușor suportabil decât ceea ce aș putea să numesc „un mic infern”. Ca să nu mai spun de cei care urlă unul la altul, discutând chestiuni pur filosofice: „Cine te-a sunat, mă?”; ”A, cred că era p**da aia...”; ”Care mă, Bianca aia?”; „Da mă, să-mi bag p**a, urâta aia. Asta nu-nțelege că nu vreau să o mai f*t?” ș.a.m.d.
Și asta nu ar fi nimic, dar și răcnetele lor se fac auzite tot cu mp3 player-ul dat la maxim.
Îmi e destul de greu să înțeleg de ce fac asta. De ce nu poate fiecare să își vadă discret de viața lui, să asculte muzica pe care o ascultă la un volum normal. Probabil ar fi un singur răspuns: nesimțirea și neamprostia care caracterizează poporul român din ce în ce mai mult...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!