Bine ați venit la noi acasă!

duminică, 6 noiembrie 2011

Big brother is watching you

Deși îmi place lumea online, folosesc rețele de socializare și sunt de părere că sunt niște invenții geniale atâta timp cât știi cum să le folosești nu pot să neg că uneori mă simt ca în "1984", cartea lui George Orwell.

Tot timpul ți se cer date personale, ești urmărit ce faci pe internet, cu cine ești prieten pe Facebook - toate acestea cu pretenția "îmbunătățirii serviciilor". Facebook-ul mereu mă întreabă de numărul meu de telefon (pentru ce nici nu știu) iar mai nou dacă nu intru o zi pe Facebook îmi trimite pe mail "hottest stories" pentru a se asigura că nu ratez nimic din viață virtuală fascinantă a prietenilor mei. De curând "by default" nu mai primești pe mail imediat mesaj când cineva te contactează - un artificiu de marketing extraordinar, trebuie să intri tu tot timpul să vezi dacă nu cumva ai un mesaj. Cu alte cuvinte cei de la Facebook consideră că este mai important să-mi trimită pe e-mail ce au postat pe wall prietenii mei virtuali decât să-mi trimită când primesc un mesaj privat. Noroc că încă mai poți reveni la varianta de bun simț dinainte dar probabil că în curând vei fi obligat să adopți varianta lor.

Dar nu despre Facebook se dorea a fi acest articol, ce am scris mai sus este "doar o paranteză". Vreau să vorbesc despre contra-candidatul lui Facebook la titlul de "Big Brother": Google. În dimineața aceasta, după ce Laura ne-a dat o idee genială pentru Povesti despre munte pe care Andrei și cu mine am hotărât să o implementăm imediat (mersiiii Lauraaa!!!! :D), am încercat să fac un profil Google pentru Povești despre munte. Cum eram nevoit să introduc data de naștere am decis (evident după părerea mea!) să introduc data de naștere a proiectului PdM - undeva prin august anul trecut. Cum am trimis formularul am primit un mesaj scris cu roșu: Google a observat că ești prea mic pentru a avea un cont. Contul tău a fost blocat și dacă în 30 de zile nu trimiți dovada că ești major va fi șters. Variantele prin care dovedeai că ești major erau prin card bancar, contra sumei de 0,3 USD sau să trimiți copia unui act de identitate.

Îmi venea să urlu, mama voastră de idioți, e un cont pentru un site! M-am cam săturat să fiu verificat în tot ce fac.

P.S. Ati vazut la Emag ca daca te plimbi pe site printr-o categorie si esti logat a doua zi primesti un mail in care ti se spune ca au observat ca esti interesat de categoria respectiva si iti prezinta produsele din categorie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!