Bine ați venit la noi acasă!

luni, 17 mai 2010

Despre Facebook

După ce am venit azi de la Startup Nation unde s-a vorbit mult de importanța rețelelor sociale m-am decis să îmi fac și eu cont de facebook. Toată lumea are și deja ajungi să te simți marginalizat că nu folosești. Dar nu ăsta a fost motivul pentru care am cedat. Motivul a fost că pur și simplu nu aveam dreptate în ceea ce gândeam.

Nu îmi place comunicarea pe internet, mi se pare că este incompletă și rece. În psihologie se spune că în procesul de comunicare cuvintele au importanță 7%. Restul este body language, intonație, empatie, raport. Ei bine, pe internet ai doar cuvinte. Cum ai putea să transmiți ceea ce simți și gândești când dispui de doar 7% din uneltele cu care se construieste comunicarea? Mă rog, ai putea, dar trebuie să fii scriitor de profesie. Eu unul prefer comunicarea față în față.
Cam asta gândeam până mi-am dat seama că facebook-ul nu înlocuiește comunicarea autentică, cel puțin nu ar trebui. Pe omul din spatele contului tot în viața reală îl vei întâlni și tot la o bere veți povesti, numai că e mai ușor să îți faci noi prieteni dacă ai un cont de facebook. Vei afla de pasiunile lor, vei găsi oameni pe care vei vrea să îi cunoști și îți va fi mai ușor dacă ei deja te știu de pe facebook, deja leagă numele tău de o figură și de niște interese.
De zilele următoare o să mă vedeți și pe twitter :)

Un comentariu:

  1. twitter? really? nici macar eu n-am cont de twitter :)) prinzi din urma foarte repede :p poate incepi sa te uiti si la the big bang theory dupa sesiune (iti garantez ca o sa-ti placa, daca nu, iti fac cinste cu o bere!)

    RăspundețiȘtergere

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!