Bine ați venit la noi acasă!

joi, 8 noiembrie 2012

Leapșa voluntariatului

Este prima leapșa la care particip, nefiind blogger consacrat. Mi se pare amuzantă ideea :) Dacă vă întrebați cine m-a introdus în joc, este vorba de Elena.

1.    Prima asociatie/fundatie din Romania care iti vine in minte cand te gandesti la voluntariat este:
AIESEC, chiar dacă nu am avut nici-o legătură cu ei. Probabil pentru că sunt câțiva oameni pe care îi admir ce au fost AIESECeri, cum ar fi Sorin Ștefan, fostul meu șef, managerul Inotec sau Alex Găvan.

2.    Dar companie care sprijina voluntariatul?
Aș spune Henkel că i-am văzut prezenți pe la diverse evenimente.

3.    Persoana publica din Romania care reprezinta cel mai bine voluntariatul este:
Raed Arafat și Alex Găvan pe care l-am auzit povestind într-o conferință despre cum l-a ajutat pe el voluntariatul.


4.    Daca voluntariatul ar fi o culoare, atunci ar fi:
Îmi vine în minte verde pentru că mi-a rămas în cap de la articolul Elenei.

5.    Daca voluntariatul ar fi un sentiment, atunci ar fi:
Implicare. Merge? E un sentiment, te poți simți implicat.

6.    Te-ai implicat in vreun proiect de voluntariat anul asta? Daca da, care? Daca sunt mai multe…cu atat mai bine, povesteste-ne de toate!   Ai si poze?
Nu pot să zic că m-am implicat în vreun proiect anume, tot timpul sunt implicat în Club Montan EcoXtrem unde toți oamenii din staff sunt voluntari. Anul acesta am câștigat un grant într-un concurs de granturi organizat de Raiffaisen, cu banii urmând a cumpăra echipament pentru școala de munte. Dacă trebuie să numesc un proiect anume ar fi organizarea școlii de munte împreună cu efortul de a promova proiectul și de a aduna voturile ce într-un final ne-au făcut câștigătorii grantului.

7.    De ce te-ai implicat? Ce te-a facut sa fii acolo?
O să povestesc de ce m-am implicat în EcoXtrem. Iubesc muntele, merg pe munte de vreo 8 ani și la un moment dat am vrut să cunosc mai mulți oameni de munte și să pun umărul să construim ceva în domeniul ăsta.

8.    Ce ai schimba la experienta avuta acolo?
La experiența din EcoXtrem? Nu știu. Sunt lucruri care trebuiesc îmbunătățite însă chiar nu îmi vine în cap acum să dau un exemplu la obiect.

9.    Cum putem motiva romanii sa se implice mai mult in activitati de voluntariat?
Prin exemplul personal și prin promovarea și a altor activități de voluntariat. Cred că percepția despre voluntariat la momentul acesta (în România) este că voluntarii sunt oamenii ăia de se duc să planteze pomi, strâng gunoaie sau se duc să adune bani să îi dea săracilor și copiilor cu diferite boli. Unii oameni pur și simplu nu rezonează cu cauzele acestea (nici eu de altfel). E important să schimbăm percepția, lumea trebuie să înțeleagă că poți să faci voluntariat în multe alte domenii. Poți organiza o școală de munte,  poți face un club de alergat și să organizezi evenimente, poți să faci o revistă dacă ești pasionat de jurnalism și exemplele pot continua. Trebuie doar să găsești o zonă de care ești pasionat și apoi lucrurile încep să se miște de la sine. Oamenii nu se vor implica într-o activitate dacă nu au un scop care să-i atingă la un nivel profund emoțional.

10.    Titlul unei campanii nationale cool de promovare a voluntariatului ar fi:
Când vei fi bătrân vei regreta momentele în care ai stat deoparte. Nu fii fraier și implică-te.

Federatia VOLUM caută oameni şi proiecte care au schimbat România în 2012. Dacă eşti blogger şi îţi place ideea, preia şi tu ”Leapşa Voluntariatului”, ca să scoatem la lumină voluntarii şi proiectele de voluntariat care au avut cu adevarat impact (local sau naţional) în 2012. Ei se pot înscrie până pe 12 noiembrie 2012 la www.voluntariat.ro/gala şi îşi pot spune povestea lor de impact!

Hmm... Ar trebui să dau leapșa mai departe, nu? Sincer nu știu cui pentru că fiind blogger de duminică nu cunosc oameni în zona asta. Nu am să numesc un blogger anume însă dacă este cineva interesat aș fi bucuros să aflu că ați preluat leapșa :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!