Bine ați venit la noi acasă!

duminică, 27 noiembrie 2011

Muzica de Guerilla

Acum ceva timp obișnuiam să ascult numai muzică de prin anii 70-80, muzica unor generații trecute. Nu eram singurul, am prieteni care ascultă același gen de muzică. Mă îngrozeam atunci când vedeam ce muzică se face în zilele noastre. Totuși mă simțeam un pic anacronic, parcă pierdeam spiritul generației mele, nu o înțelegeam, nu făceam parte din ea. Ascultam muzica pe care o ascultau cei care au acum în jur de 50 de ani - pentru ei sunt convins că a însemnat foarte mult mesajul acelei muzici dar pentru cei de vârsta mea nu mai are aceeași forță. De ce ar iubi un adolescent versul „nu contează cât de lung am părul/ contează cât de mult gândesc” când în ziua de azi chiar nu mai dă nimeni doi bani pe cât de lung ai părul?


Unul din motivele pentru care iubesc Radio Guerilla este pentru că a rezolvat această problemă pentru mine: mi-a arătat că se face muzică bună și acum, muzică care transmite ceva. Am început să mă simt ca făcând parte din lumea actuală și am început să prind spiritul generației mele. Este mare lucru, nu mai mă simt ca un Darth Vader aterizat în Evul Mediu.

Chiar dacă o să mă acuzați de reclamă, vă redau un spot publicitar care îmi place la nebunie:
Salut, sunt Alex Găvan și ascult Radio Guerilla pentru că este la înălțime.

5 comentarii:

  1. cred ca vrei sa spui darth vader, dar nu inteleg de ce :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Eh, ala, vezi ca stii :P Am modificat si in articol :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Oricum cred ca o comparatie mai buna era cu un Robin Hood in epoca StarWars :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmm.. parca la inceput in star wars zice "a long long time ago, in a galaxy far away.." deci deja te plaseaza intr-un timp mitic. :))
    Dupa parerea mea, atata vreme cat muzica pe care o asculti are o calitate simbolica, deci te trimite la ceva mai profund, nu va fi afectata de trecerea timpului si mai mult, poate sa apara oricand in timp. Marile teme din muzica au o durata de viata mai mare decat moda sau politica. Si muzica proasta a existat mereu.
    Ca veni vorba de mesaj actual, eu zic sa mai incerci o data Gorillaz. Poate sa nu iti placa stilul, dar astia atrag atentia la niste chestii foarte importante, si au o tematica destul de coerenta in fiecare album.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ca sa ma exprim in spritul generatiei actuale, Radio Guerilla ruleaza! :)
    O gramada din muzica mea "noua" am descoperit-o datorita lui Dobrovolschi!

    RăspundețiȘtergere

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!