Bine ați venit la noi acasă!

marți, 22 noiembrie 2011

Reclame în RATB

E clar, astea sunt zilele RATB-ului la noi pe blog. După ce am scris despre tramvaiul 1, iar Tibi ne-a povestit un pic despre unul dintre autobuzele de noapte, iată că astăzi inspirația m-a lovit tot în direcția asta. Și nici măcar nu e ultima dată, pentru că urmează cât de curând și un text despre controlori.

Acum 100 de ani (ei bine, probabil nu chiar), am fost plăcut surprins de inițiativa europeană (ziceam eu atunci) a celor de la Regia Autonomă de Transporturi București de a pune televizoare în trolee (că acolo parcă au apărut prima dată). Ar fi mers un film cu De Niro sau Jack Nicholson în drumul până la liceu, nu? Cam atâta dura drumul, deci nu puteți spune că nu era timp de un film.

Între timp însă, mi-am dat seama că m-am amăgit degeaba. În cel mai bun caz, putem vedea pe micul ecran un slideshow cu poze cât mai diversificate: urși polari și peisaje de iarnă vara, o plajă iarna, un cățeluș, o pisicuță, un copilaș etc. Eu mă gândesc așa: cel care a fost făcut responsabil de treaba asta a dat un search pe Google: poze; a luat de acolo primele 20 de rezultate și gata slideshow-ul. Ah, și a pus și ceva muzică pe fundal, genul acela care te bagă în depresie, melancolie sau, dacă ești mai obosit, somn.

Avem și o serie de reclame, care de care mai răsunătoare:

  • „Ce-ai vrea tu de la mai multe femei?” zice o doamnă cu vocea stridentă. „Sărmăluțe în foi de viță! Da' să fie așa, mai naturale, ca ale tale!” răspunde domnul pus pe șotii. Logica acestei reclame la Muscatel îmi scapă cu desăvârșire, deci altceva nu o să mai comentez.
  • „Așa be' oamenii buni...” iarăși o voce care te poate scoate din minți. Melodia și imaginile de la Cimitirul Vesel din Săpânța încearcă să te avertizeze să nu bei la volan, dacă îmi aduc aminte bine.
  • Cardul Zâmbet de la BCR
  • Sigur că nimeni nu poate să uite nici acum farmacia inimii, Catena, reclama care a exasperat toată populația, de mai era puțin și ieșea lumea în stradă pentru interzicerea ei.
  • Urmașa farmaciei Catena a fost, după părerea mea, ciocolata Laura. Deși departe de a stârni reacții asemănătoare cu prima, era un copil care țipa din toți rărunchii: „Mamiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

Ce au în comun reclamele astea? Ori sonorul e dat prea tare, ori am eu prea mare oroare de oamenii care urlă sau vorbesc tare ori oamenii ăștia chiar își scuipă toți plămânii în reclamele astea. Mă întreb, la abundența asta de publicitate, câte milioane de euro câștigă Regia Autonomă și ce face cu ele.

(sursa foto)

Un comentariu:

  1. Reclama catena o aud in fiecare zi, de vreo 7-8 ori in autobuz pe un traseu de 45 de minute! Nu imi vine sa cred ca dau bani pe abonament ca sa ma tampeasca prostia aia de reclama.
    Credeam ca doar mirosu de vagabonzi si persoanele dusmane cu sapunul si apa sunt singurele probleme din RATB.
    Acum este si reclama de la CATENA.
    Nu o sa cumpar niciodata de la catena.

    RăspundețiȘtergere

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!