Bine ați venit la noi acasă!

joi, 3 noiembrie 2011

Muzică și versuri

Și dacă tot spuneam că există totuși multe lucruri frumoase, azi mi-am amintit de o poezie. Tot trollând (vedeți câte cuvinte noi am învățat de când cu blogul?) pe YouTube după niște muzică faină de ascultat într-o dimineață noroasă de noiembrie, am dat peste Tudor Gheorghe. Versurile îmi sunau cunoscut și mi-am adus aminte că poezia asta am studiat-o prin liceu la limba română. Atunci era un chin, aveam un profesor cam nebun și oricum nu mi-a plăcut niciodată să comentez și să analizez prea mult o poezie. Părerea mea e că lucrurile astea omorau plăcerea de a savura un vers. Mai ales dacă erai la mate-info, ca mine, te chinuiau, nene!

Timpul a trecut, Bac-ul l-am luat și am început să privesc cu alți ochi lucrurile astea. Iar poezia asta îmi place foarte mult:

De-abia plecaseşi. Te-am rugat să pleci. 
Te urmăream de-a lungul molatecii poteci, 
Pân-ai pierit, la capăt, prin trifoi. 
Nu te-ai uitat o dată înapoi! 

Ţi-as fi făcut un semn, după plecare, 
Dar ce-i un semn din umbră-n depărtare? 

 Voiam să pleci, voiam şi să rămâi. 
Ai ascultat de gândul cel dintâi.
Nu te oprise gândul fără glas. 
De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi rămas?

(Tudor Arghezi, De-abia plecaseși)

Ce bine că unii mai pun pe muzică versurile care altfel ar fi murit pentru mulți dintre noi! Înregistrarea conține de fapt două poezii: asta și Mi-e dor de ea (Ion Bănuță). Audiție plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te mănâncă limba? Ia să vedem de ce ești în stare!